familjespel for the win

Kom precis hem från farmor där vi spelade kort IGEN :D that's us, kortsprlsfamiljen.
Tyvärr så vann jag bara en gång, fast one out of two är ganska bra ändå, farmor fick äntligen vinna en gång, det var på tiden. Men där får det räcka, nu äre dags att jag tar över tronen igen:D
Pappa frågade också farmor vart spelet kommer ifrån och hon sa att hon satt och spelde det när hon var liten med hennes föräldrar vilket betyder att dom säkert spelade det långt innan också, vilket betyder att detta familjespel kommer från 30 talet typ. Vilket jag tycker är gaalet fascinerande :D
Det är fett coolt att tänka på att mina gammelföräldrar har suttit och spelat samma spel för 60 år sedan som vi spelar, att det är dom spelet kommer ifrån och att vi verkligen fortfarande spelar det inom familjen. ROLIGT :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0