Solstice and Midsommer equals coincidence?

Såg precis klart på Solstice eftersom Hilarie Burton är med i den så var jag ju tvungen att titta på den. Men jag blev fett besviken och irriterad och chockad. Filmen är en kopia på den svensk/danska filmen Midsommer. I början så tänkte jag att det bara var massa sammanträffande men med att filmen forstatte så visste jag exakt vad som skulle hända eftersom hela filmen är baserad på midsommer.
Ärligt talat, orka göra en film baserad på en svensk film, fast midsommer är ganska dålig så dom kanske kände att konceptet var bra men dom kunde göra filmen bättre än vi svenskar...:P
Under hela filmen så upprepade jag till Sofia " det här händer också i midsommer" " så där gör dom också i midsommer" Hon blev lite irriterad men jag hade ju rätt att det var en kopia av filmen.

Så här står det på IDMB på Solstice kommentarer.
"From the writer/director of THE BLAIR WITCH PROJECT Daniel Myrick, who spins a tale influenced by a Scandinavian thriller MIDSUMMER."
Hna tog alltså inspiration från en svensk film, känner vi oss inte lite bra nu? Fatta hur mycket han fick betala för att få ta idén.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0