One tree hill säsongerna i topp 5



Det som gör One tree hilljävla bra och som gör att man vet att serien är klockren är att exakt VARJE säsong är exakt lika bra som den förra. Andra serier kan man sätta i ordning vilken som är bäst men i OTHgår det inte. Ena sekunden så tror man att man har listat ut vilken som är bäst men sen när man tänker på dom andra säsongerna så är man tillbakaruta ett. Så det är med sorg och glädje som jag nu skriver ner dom i topp 5 form, vilken som är bäst osv.
Det är nästan omöjligt att välja en säsong som är bättre för jag vill verkligen inte att säsong 2 ska vara sist för jag älskar varenda avsnitt, alla avsnitt är UNDERBARA. Jag har faktiskt tänkt på att göra det här i 1 år men jag inte ha kunnat så om jag MÅSTE göra det så måste nog ordningen bli så här. Men missuppfatta nu inte kärleken, jag älskar varje säsong exakt lika mycket ändå.


 1. Säsong 3
Kommer alltid att vara den mest klockrena säsongen och den säsongen som jag har sett mest gånger UTAN att tröttna på ett enda avsnitt. Varje avsnitt är underbart och Brooke och Lucas är tillsammans i den här säsongen så det gör allt så mycket bättre.
2. Säsong 5
Sån stor förändring i hela serien, men lyckades ändå hålla ribban hög och fängsla mig mer än någonsin. Mer hemligheter, kärlek, tårar och skratt än någon annan säsong. I den är säsongen är alla avsnitt så jävla bra och man blir chockad, ledsen och glad efter varje avsnitt. Efter varje avsnitt som jag nu har sett under dom senaste månaderna, har jag sagt varje gång att avsnittet var så UNDERBART, och det är sant, för varje avsnitt är verkligen sänt från gud, eller Mark Schwahn om man ska vara exakt.
 3. Säsong 4
Sista säsongen då allt är som vanligt, dom går i skolan och alla är samlade som ungdomar, och Danneel Harris AKA Rachel blir min favorit i serien, efter Brooke dåra. Man får se helt nya sidor från alla karaktärer. Allas relationer utvecklas och man får se nya vänskaper och nya kärlekar och massa skämt och känslor.
 4. Säsong 1
Första säsongen är alltid den bästa säsongen, men jag har sett den så jävla många gånger och till skilland från säsong tre, har jag tröttnat en smutta och det känns så längesen den säsongen gick, vilket det var. Men första säsongen är nästan alltid bäst och den kommer alltid att ligga först i mitt hjärta ändå. Och allas hår är så fult i den säsongen så det är ett minus:P
5. Säsong 2
Den här säsongen har jag sett så många gånger att jag inte ens orkar sätta på den längre, kan varendra avsnitt utantill och allt. Plus att Felx kommer int i bilden och jag tycker att han förstör allt, det är inte lika roligt längre, alla karaktärer dras bort från varandra. Men det finns ju också plus som tex Haley's och Brooke's hår är fina, Jake kommer in i bilden och Jules och allt med Trick att göra är underbart.

Kommentarer
Postat av: J.eynie

Rätt roligt att Mark själv är med och spelar "Max" karaktären :P

2008-05-25 @ 14:22:43
URL: http://jeynie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0