genuine people in the world

Måste berätta en kort historia om den gulligaste saken som hände idag i stan .

Okej så det sitter en hemlös kvinna i T-centralen, det är den tråkiga delen .
Men så ser vi den här lilla pojken, typ 11 år, han går fram till henne och lägger en massa småpengar i hennes mugg. Jag lovar jag smälte en liten bit precis då . En elvaåring lägger helt frivilligt ger sina egna pengar som typ är hela hans veckopeng till en helt okänd person som är i nöd .
Blev lite småkär i honom och gick runt och log i typ 20 minuter efter det.

Så det finns verkligen osjälviska underbara människor i världen, känns bra att veta att hopet är inte är helt dött .


Kommentarer
Postat av: Emelie & Lukas

hmm min pappa gav mig alltid pengar så jag kunde lägga till hemlösa =P säker på att de intevar något sånt?

2009-09-26 @ 12:35:30
URL: http://mellemus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0