Se upp för Oceanhajen

Det här skrev melle till mig på ett mess i måndag, och jag är livrädd för hajar, vilket inte gjorde saken bättre.
Även fast rädslan så tycker jag att hajar är dom mest fascinerande djuren i världen, dom är ascoola.
Vithajen är favoriten, den är så jävla inteligent, vilket är ganska läskigt.

Vitfenad oceanhaj

En vacker haj som lever på stora djup i varma och tropiska vatten. Den är orädd för sin storlek och nyfiken på dykare. Denna haj är känd för att dyka upp vid fartygskatastrofer långt ute till havs. Den vitfenade ocenhajen dök konstigt nog upp på Västkusten i Sverige 2004, trots att det egentligen är alldeles för kallt. 

Farlig trots sin storlek och sägs vara den haj som dödat flest människor

Längd: upp till 4 meter, men brukar sällan nå över 3 meter

Vikt: upp till 170 kg

Byten: framför allt mellanstora och stora fiskar



Kommentarer
Postat av: Emelie

hahahahhaha kolla vad jag hitta!! HJÄRTER DAM =D hahaha blire någon halloween party i höst eller hahahah =D



http://www.korsetten.se/images/la/83336.jpg

2008-09-25 @ 00:37:54
URL: http://mellemus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0